Vzdělávací materiál Práce s daty vznikl v rámci projektu Podpora rozvíjení informatického myšlení jako jedna z částí sady materiálů. Projekt PRIM měl za cíl podpořit změnu orientace vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie ve vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání z uživatelského ovládání digitálních technologií směrem k základům informatiky jako oboru.
Obsah úloh vzdělávacího materiálu Práce s daty a metodiky jejich využití vytvářeli autoři PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D., PhDr. Denis Mainz, Ph.D. a Mgr. Jan Fadrhonc. Pozici programátora zastával Mgr. Miroslav Zíka a grafickou stránku vytvářela Mgr. Petra Sedláčková. V případě potřeby poskytnutí zpětné vazby nás můžete kontaktovat na e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Bližší informace o vzdělávacím materiálu Práce s daty naleznete v obecné metodice, která je stejně jako metodiky u úloh ke stažení po kliknutí na ikonku vpravo nahoře nad textem. V obecné metodice zjistíte cíle, k nimž můžete při správném použití vzdělávacího materiálu s žáky dojít. Dále se dozvíte, které očekávané výstupy z revidovaného Rámcového vzdělávacího programu pro záladní vzdělávání jsou ve vzdělávacím materiálu podporovány. Obecná metodika obsahuje cestovní mapy pro průchod vzdělávacím materiálem i vysvětlení k ovládání webových stránek.
Vzdělávací materiál Práce s daty je určený pro 5. až 7. třídu ZŠ. Obsahuje úlohy zaměřené na práci s daty v šesti oblastech. Pomáhá žákům uvědomit si, co jsou data. Ukazuje různé způsoby evidence dat. Žáci díky němu získají nad daty kontrolu. Dokáží je filtrovat, třídit i řadit dle potřeby. Data porovnají a vyznají se v různých způsobech jejich prezentace. Budou umět řešit problémy s daty různorodého charakteru.
Úlohy a příklady vzdělávacího materiálu podporují informatické myšlení a při vhodné práci s nimi i formování osobnosti žáka. Výhodou pro učitele je u mnoha úloh měnící se zadání, které umožňuje porovnávat řešení různých žáků s využitím různých dat. Díky uvedenému lze při výuce využít jednu úlohu opakovaně s jinými daty, jejich rozvržením apod., protože důležitý je koncept, na kterém úloha stojí. V několika případech byla využita i možnost gradace úloh.
Kvůli využití některých vlastností JavaScriptu je omezena funkčnost v prohlížečích Internet Explorer 11 a nižší.